ریدکس پلاس دفع حشرات ارسال پیامک
افزایش ممبر تلگرام ممبر تلگرام
سه شنبه 30 آبان 1396

ارومیه

چاپ  
دفترامورکودکان ونوجوانان

 

سازمان بهزیستی در دو بخش ( کودکان و نوجوانان ) به فعالیتهای آموزشی و پرورشی در مؤسسات چون مجتمع خدمات بهزیستی شهری و روستائی ، مهد کودک خصوصی ، روستا مهد ، مهد خانگی و خود کفا فعالیت مینماید .

مهد کودک :مؤسسه ای که  طبق مقررات با کسب مجوز از سازمان بهزیستی برای مراقبت ، شناخت  استعداد ها ، پرورش عاطفی ، رفتاری ، هوشی و زبانی کودکان سنین قبل از دبستان در سه بخش شیر خوار (3 تا 18 ماهگی ) نو پا ( 1.5 تا 3  سالگی )نو باوه ( 3 تا 5 سالگی ) دایر میشود .

مدارک لازم جهت تاسیس مهد کودک :

1-شش قطعه عکس 4*3

2-تصویر کلیه صفحات شناسنامه .

3-تصویر مدرک تحصیلی .

4-گواهی عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد به مواد مخدر و صلاحیت فردی و مکانی .

5-گواهی صلاحیت فردی از اداره کل اماکن عمومی .

6-تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت وظیفه برای آقایان .

7-تصویر اساسنامه برای موسسات حقوقی .

8-تکمیل فرم درخواست تاسیس.

شرایط عمومی صاحب امتیاز و مؤسس :

1-تابعیت ایرانی.

2-تدین به دین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور .

3-تایید صلاحیت فردی توسط اداره کل نظارت بر اماکن عمومی .

4-برخورداری از سلامت روانی و جسممانی به تایید پزشک معتمد .

5-دارا بودن  حداقل 25 سال تمام .

6-دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم متوسطه .

شرایط مدیر مسئولی :

1-مدیر مسئول  مهد کودک از بانوان می باشد .

2-اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی تصریح شده در قانون اساسی

3-تابعیت جمهوری اسلامی ایران .

4-دارا بودن حداقل 22 سال و حداکثر 60 سال سن .

5-دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی یا بالاتر از رشته های دبیری آموزش و پرورش ، روانشناسی ، علوم تربیتی ، مشاوره و راهنمایی ، مدیریت آموزشی ، اموزشیاری ، مطالعات آموزشی خانواده ، علوم اجتماعی ، علوم قرآنی و حوزه ای معادل مدرک تحصیلی مذکور .

شرایط ساختمان مهد کودک :

1-تایید ساختمان کارشناسان سازمان بهزیستی ، اداره بهداشت و اداره اماکن .

2-ساختمان مهد کودک در ساعات تعیین شده منحصراً به فعالیتهای مهد کودک اختصاص دارد .

3-استفاده از مهد کودک برای فعالیتهای فرهنگی غیر از ساعات موظفی مستلزم کسب اجاازه از بهزیستی میباشد .

4-اجرای قوانین و مقررات بهداشتی و انتظامی

5-داشتن اتاق مدیریت ، اتاق ثبت نام و بایگانی پرونده کودکان ، اتاق پذیرش و ترخیص کودکان و آشپزخانه .